Liever Lokaal zet 18 Ekerse handelaars in de kijker

13 | 12 | 2023

Nog tot 14 januari zetten de provincie Antwerpen en lokale besturen hun handelaars in de kijker tijdens Liever Lokaal. Tegelijk moedigt de actie consumenten aan meer in de buurt te winkelen. Klanten die tijdens de actie bij de 18 deelnemende Ekerse handelaars ​ inkopen doen, maken kans op tal van prijzen.

Dit eindejaar geven de provincie Antwerpen en haar steden en gemeenten extra aandacht aan lokale handelaars om de aantrekkingskracht van het plaatselijke handelsaanbod te vergroten en zorgt voor een levendigere handelskern. Door de lokale detailhandel onder de aandacht te brengen moedigt de actie consumenten aan meer bij de winkels in hun buurt te kopen. In het district Ekeren schreven 18 handelaars zich in voor de eindejaarsactie.

Wedstrijdactie in Ekeren

Buiten kans op de hoofdprijs van de provincie hebben Ekerenaars een extra reden om dit eindejaar bij één van onderstaande 18 handelaars te shoppen. Wanneer ze de app ikkooplokaal installeren en QR-codes scannen bij deze handelaars, maken ze kans op een elektrische fiets (Norta B-1010 ter waarde van 2699 euro), geschonken door stad Antwerpen. Daarnaast kiezen de handelaars zelf ook of ze prijzen voorzien.

Deelnemende Ekerse handelaars

Liever Lokaal - wedstrijdactie district Ekeren
​nog tot 14 januari
www.lieverlokaal.be

Marc Elseviers districtsschepen bevoegd voor cultuur en erfgoed, mobiliteit, lokale economie en toerisme, district Ekeren
Kelly Stark communicatieverantwoordelijke, district Ekeren

Over District Ekeren

Ekeren is één van de groenste districten van de stad Antwerpen. De districtsadministratie bevindt zich in het poortgebouw van kasteel Veltwijck. In het kasteel zelf vinden o.a. huwelijken plaats en heeft het Documentatiecentrum Antwerpse Noorderpolders zijn stek. Iets verderop biedt Villa Geniets onderdak aan het stadsloket. De jeugddienst is gelokaliseerd in Jeugdcentrum 't Velt en het cultuurcentrum (252 cc) vind je terug in het prachtige kasteel Hof De Bist. Bibliotheek Driehoek staat dan weer garant voor een zeer uitgebreide collectie en een breed programma aan activiteiten, terug te vinden in een architecturaal knap gebouw.

In deze newsroom vind je de persberichten die district Ekeren uitstuurt en eventueel enkele foto's. Het staat je vrij deze in je nieuwsberichten over Ekeren te gebruiken, mits vermelding van copyright indien dat door ons vermeld werd bij de foto.

Op www.ekeren.be lees je nog meer nieuws over het district en vind je informatie per beleidsdomein (sport, jeugd, senioren, groen, cultuur, Dorpsmakers, ...).

Volg het district Ekeren ook op sociale media: Facebookpagina district Ekeren en Twitter.

District Ekeren
Veltwijcklaan 27